بدلیل اینکه در دانشگاهها بیشتر نکات و مباحث تئوری آموزش داده می شود مهندسان نیازمند آموزش و استفاده از تجربیات اجرایی می باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: بحث آموزش در حوزه فنی و مهندسی برای مهندسین و فارغ التحصیلان دانشگاهها  در رشته های مهندسی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، مهندس مقبلی در دیدار با اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان و نظام کاردانی ساختمان استان فارس گفت: بدلیل اینکه در دانشگاهها بیشتر نکات و مباحث تئوری آموزش داده می شود مهندسان نیازمند آموزش و استفاده از تجربیات اجرایی می باشند.

وی اظهار داشت: سازمان های نظام مهندسی استان ها با تعامل خوب با یکدیگر می توانند از تجربیات خوب هم بهره مند شوند و این تجربیات می تواند در جهت ارتقاء وضعیت مهندسی ساخت و سازها گام های مهم واقع شود.

مهندس مقبلی اظهار امیدواری کرد که با همدلی و هماهنگی بین مجموعه راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی بتوانیم آنچه شایسته جامعه مهنسی استان است را به عرصه ظهور برسانیم .

مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در ساخت و سازها باید از مصالح استاندارد و افراد ذیصلاح استفاده شود.

در ادامه جلسه مهندس حمیدی زاده مدیریت مسکن و ساختمان نیز مطالبی در جهت حل موانع و مشکلات سازمان نظام مهندسی و نظام کاردانی ساختمان بیان کرد.

شایان ذکر است که در این جلسه مهندس پور اسد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از وضعیت خوب و تعامل نظام مهندسی با استانداری فارس، راه و شهرسازی و شهرداری شیراز صحبت کرد و افزود: این تعامل در کشور زبانزد است و همیشه این چهار مجموعه همراه و در کنار هم برای رفع موانع و مشکلات بوده اند.

 

وی در خصوص وضعیت مصالح ساختمانی در استان فارس گفت: استاندارد سازی مصالح پیشرفت بسیار خوبی داشته است و تمام تلاش سازمان در این راستا این است که بتوانیم این وضعیت را ارتقاء بخشیم.