نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزیر راه در حال مهندسی انتخابات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان است، گفت: دولت استقلال سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را خدشه‌دار نکند.
 سید حسین ذوالانوار با ابراز نگرانی نسبت به بخشنامه وزیر راه در مورد شرایط متقاضیان حضور در هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان کل کشور اظهار داشت: طی روزهای اخیر و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام متقاضیان حضور در هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی کشور، وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ بخشنامه‌ای که شائبه غیرقانونی بودن نیز بر آن مترتب است، هزاران نفر از مهندسان زحمتکش و متخصص شاغل در وزارتخانه‌ها و شهرداری‌های سطح کشور...

را از اساسی‌ترین حقوق خود که امکان حضور در هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان بوده محروم کرده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: افرادی که سال‌ها کارمند وزارتخانه‌هایی مانند راه و شهرسازی و کشور و یا شهرداری‌ها بوده‌اند این حق را داشته‌اند که پس از طی مراحل چندگانه نظارتی، به عنوان نامزد حضور در هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان مطرح شوند و در این نهاد تخصصی حضور یابند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: بخشنامه عجیب وزیر راه آن‌هم پس از اتمام نام‌نویسی نامزدها، منجر به حذف خیل گسترده اعضای این سازمان از حضور در هیئت‌مدیره این سازمان شده که این امر شائبه‌های سیاسی بودن این اقدام را ایجاد کرده است.
ذوالانوار ادامه داد: در این باره، لازم است هم وزیر راه و شهرسازی و هم رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کل کشور توضیح دهند.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: اگر برای ثبت‌نام این افراد، منع قانونی وجود داشته چرا طی دوره‌های گذشته اجرا نشده و حال، پس از اتمام نام‌نویسی نامزدها اعلام و ابلاغ‌ شده است؟
ذوالانوار در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به موجب مقررات تبصره 3 از ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب سال 1373، شرکت و عضویت در هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان شغل محسوب نمی‌شود بنابراین، این ایراد به بخشنامه وزیر راه و شهرسازی وجود دارد که وی بر خلاف اختیارات قانونی وزیر، بندی به قانون اضافه کرده که این مسئله، خود خلاف قانون است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به نص صریح قانون و مواردی که بیان شد، بار دیگر تاکید می‌کنم به نظر می‌رسد بخشنامه وزیر راه و شهرسازی غیرقانونی بوده و در واقع، اعمال سلیقه شخصی می‌توان به آن اطلاق کرد و حتی این ظن نیز مطرح است که با توجه به مشخص شدن نامزدها و ائتلاف‌های انتخاباتی، وزیر راه و شهرسازی شاید قصد حذف و جلوگیری از حضور طیفی خاص در هیئت‌مدیره این سازمان را داشته است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود تصریح کرد: به نظر می‌رسد در شرایطی که پیگیری اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی و توان فنی متخصصان کشور در زمره راهبردهای کلان ملی قرار دارد، باید از اتخاذ سیاست‌هایی که دچار یاس و دل‌زدگی در میان اقشاری مانند جامعه مهندسان ساختمان کشور می‌شود خودداری کرد.
وی افزود: بخش اعظمی از توسعه زیرساخت‌های کشور در گرو تلاش‌های این قشر شریف است و حذف یک‌باره خیل عظیمی از آن‌ها و جلوگیری از حضور در هیئت‌مدیره‌های سازمان نظام مهندسی، نتیجه‌ای جز بدبینی و دل‌زدگی مهندسان ساختمان نسبت به سیاست‌های دولت و نظام نخواهد داشت.
منبع: شورای مرکزی و خبرگزاری فارس