وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را تمامی مردم شنیده‌اند، بنابراین تلاش کرده‌ایم در بخشنامه جدید بساط امضا فروشان را جمع کنیم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره برداری، افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه روبنایی و مشارکتی در شهر جدید پرند در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه شیوه‌نامه جدید به نظام مهندسی، گفت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را تمامی مردم شنیده‌اند، بنابراین تلاش کرده‌ایم در بخشنامه جدید بساط امضا فروشان را جمع کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که به شما برای مشکلات نظام مهندسی مراجعه می‌کنند اکثرا امضا فروشان هستند، گفت: این افراد علاقه ندارند که بساط امضا فروشان جمع شود و از سوی دیگر برخی از رسانه‌هایی که ادعای انقلابی می‌کنند برای امضا فروشان کار می‌کنند و اهداف آنها را دنبال می‌کنند.

آخوندی تصریح کرد: ما می‌گوییم مهندسی که ساختمان را طراحی می‌کند، باید به مأموریت مهندسی خود به خوبی عمل کند، در نتیجه مهندس باید در اختیار مالک باشد و مالک از آن فرد کار مهندسی و طراحی دریافت کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهندسان نباید بابت امضا فروشی از مالکان حق‌الزحمه‌ای دریافت کنند.

وی تأکید کرد: وقتی ناظر از سوی مالک انتخاب می‌شود،‌ کیفیت ساخت و ساز کاهش نمی‌یابد، چرا که شهرداری‌ها بازرس انتخاب می‌کنند و آنها وظیفه بازرسی خود از روند ساخت و ساز را انجام می‌دهند.

آخوندی اظهار کرد: انتخاب نشدن مهندس ناظر از سوی مالک است که باعث کاهش کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نباید از امضا فروشی طرفداری کنیم، بلکه باید از مردم در راستای ارتقای ساخت و ساز حمایت کنیم و باید تلاش کنیم بساط امضا فروشی را جمع‌آوری کنیم.

وی درباره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بانک مرکزی گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه شده بنابراین باید منتظر موافقت شورای پول و اعتبار باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان